Jungla nu e iertatoare. Supravietuirea este pe viata si pe moarte. Iar cei ce reusesc, sunt intotdeauna cei foarte bine pregatiti. Sau cei ce au foarte mult noroc, dar acestia sunt putini. Jumatati de masura nu prea sunt.
La fel simt ca este situatia si cu jungla online a firmei Amazon, atat de la moda acum. Amazon Prime, Amazon Sellers, imbogatire rapida online… sunt doar cateva cuvinte pe care le aud deseori in jurul meu, din ce in ce mai mult. Am citit deja sute de povesti de succes, dar si povesti aproape horror despre afaceri infloritoare sau fantomatice pe Amazon.
La un moment dat, am jonglat si eu cu aceasta idee, de a lucra de oriunde din lume si de a castiga o caruta (poate chiar mai multe) de banet. Desi piata Amazon nu este inca saturata si mai este loc pentru oricine in ea, cu siguranta nu mai este nici acea jungla virgina, datatoare de super sanse, de acum cativa ani.
Dar cum pe Amazon.com nu il putem schimba, fiind un titan de fier, cu propriile reguli, arme si algoritmi, cu siguranta putem sa ne pregatim pentru aceasta lupta. David si Goliat, reloaded.
Acest articol nu vinde nimic, nu face reclama la nimic, la niciun curs, la nicio oportunitate. El este un articol cu informatii pentru cei ce poate au deja produse de vanzare prin Amazon, sau care doar cochetaza cu ideea. El este creat pe baza know-how-lui castigat de Alex, in multi ani de munca ca antreprenor, mii si mii de ore petrecute in fata laptop-ului (neaparat alaturi de o cafea buna, caci este pasionat de cafea de specialitate), pe propriile lectii invatate din afacerea lui online pe Amazon, si pe baza sutelor de ore de consiliere a clientilor lui, ce se afla raspanditi pe toata suprafata mapamondului.
Acusi, daca, de obicei, ti se ridica parul pe mana daca intrezaresti vreun cuvant in engleza strecurat in articolele in limba romana, atuncea Pazea! Mai bine fugi! Inchide acusi, da shut down, du-te la o plimbare, caci mai jos vor fi cateva. Cateva mai multe, ce si-au adus si prietenii.
1. Ce inveti la cursurile atat de populare despre “a te imbogati prin Amazon”? Care sunt avantajele si care sunt dezavantajele acestor cursuri?
Aceste cursuri, foarte populare de ceva vreme, sunt recomandate daca doresti sa primesti un cumul de informatii de baza, fara de care nu poti incepe aceasta afacere. Ele se gasesc la liber, si online, pe youtube, gratuit si poti sa le cauti si singur. Insa, asta necesita mai mult timp si o mare putere de selectie a informatiilor relevante. Aceste cursuri au o structura deja, o logica, pasi clari si concreti. Acestea ar fi avantajele, contra unui cost, mai mare sau mai mic, depinde de curs.
Atunci cand pleci in vacanta de doua zile, poate iti este suficient un bagaj de mana. Dar daca pleci o luna de zile, atunci vei alege si un bagaj de cala. Aceste cursuri sunt bagajul de mana, baza, utilul. Insa, daca doresti sa iti creezi o afacere de succes, ele nu iti vor fi suficiente. In primul rand, pentru ca te invata mai ales cum sa iti alegi un produs, cum sa il listezi etc, dar prea putin din cum sa supravietuiesti si sa iti dezvolti afacerea ulterior, prin analiza, research, promovare, advertising, consiliere cu un specilist etc.
Din punctul meu de vedere este ESENTIAL sa subliniez importanta mentalitatii de antreprenor. Daca o ai, e bine, daca nu, neaparat sa ti-o setezi in minte, de la inceput. Amazon e o jungla, trial and fail, te ridici, continui, mai cazi, mai incerci, inovezi, testezi, reusesti.
2. De ce sa iti faci afacere online pe Amazon? De ce ai recomanda o astfel de decizie? De ce nu ai recomanda? Mai este “la moda”?
Recomand acest business pentru oamenii care inteleg ideea de comert, asta e tot. Cumperi din China (99% din cazuri) si vinzi in America, la fel ca marile branduri. Acest tip de ecommerce merge bine, dar nu facut pe genunchi si nu cu un plan de scurta durata. Afacerea, in sine, este la moda si numarul de selleri se dubleaza anual.
Trebuie sa intelegi, inca de la inceput, ca aici e un joc al volumelor! Cu cat vinzi mai mult, cu atat vei vinde si mai mult, trebuie inteles din capul locului ca Amazon este un algoritm care ii favorizeaza pe cei care ii genereaza cei mai multi bani.
NU recomand acest business daca banii pe care vrei sa ii investesti sunt singurii bani pe care ii ai (sau mai faci si credit la banca pentru ei) sau daca nu stii sa analizezi propriul business cu simt realist.
3. Cum sa iti alegi produsele astfel incat sa aiba succes, in aceasta jungla Amazoniana? Exista taxe sau riscuri ascunse, pe care merita sa le iei in calcul inainte de a investi o mare parte din buget in stocuri?
Tu nu esti propriul tau target! Tu nu esti propriul tau target! Tu nu esti propriul tau target!
Produsele se aleg matematic, fara atasamente, cu o formula specifica. Cand iti alegi un produs nu trebuie sa “crezi ca va merge”, trebuie sa “stii ca va merge”. Cele mai mari esecuri le-au incasat cei care si-au ales un produs de care erau atasati sau care ii pasiona pe ei. Analiza este la baza! O analiza complexa, ce poate dura si saptamani. Fie singur, fie cu ajutorul unui consultant, daca doresti, caci aici vorbim despre fundatia pe care iti vei construi “casa”, afacerea. Poate fi totul sau nimic.
Black Box (din interiorul Helium10) este un soft, care te ajuta sa filtrezi criteriile pentru a descoperi produse pentru afacerea ta. Spre exemplu, criterii precum competitie mai mica sau volume mari. Doar ca aici apare partea mai grea… sa alegi criteriile bine si apoi produsul si mai bine!!!
Helium 10 – un tool eficient pentru analiza de volume si keywords.
Taxe ascunse nu exista, daca faci research iscoditor. Sa stii ce produs alegi si daca este reglementat de FDA (Food & Drug Administration) sau daca are taxe vamale (asemanator produselor de lemn – creioanele colorate au o taxa de 119% la intrarea in USA) sau daca au taxe speciale de transport (produsele cu baterii, de tipul castilor bluetooth, au taxe speciale de transport datorita riscului ridicat de explozie). Astea sunt informatii pe care trebuie sa le cauti inainte sa platesti avans la productie, evident.
Daca esti, ca si mine, curios sa afli top 100 cele mai vandute produse pe Amazon, pe categorii, eh, iata-le, sunt aici.
4. Care e treaba cu listarile acestea? Pot fi de mai multe tipuri?
Sunt multe informatii, dar o sa le rezum la esential. Cand te decizi sa devii Amazon Seller, mai precis, sa iti listezi produsele pe Amazon, va trebui sa iei o prima alegere. Daca alegi sa devii FBA Business (fulfilled by Amazon), ei iti pun la dispozitie platforma, customer service pentru clienti si multe alte beneficii, pe care le poti utiliza prin ei, precum depozitarea produselor la ei si serviciul de livrare realizat tot de ei) sau FBM Business – (Fulfilled by merchant).
Avantaje versus dezavantaje FBA/FBM. Eu recomand varianta FBA, pana la urma de aceea si alegi, in linii mari, platforma Amazon pentru afacerea ta si nu un magazin online normal. Astfel, produsele iti sunt depozitate la Amazon, nu ai cum sa ai probleme de livrari sau timpi de livrare, pentru ca totul se expediaza cu o rapiditate aproape imbatabila.
Daca alegi FBA, devii direct Amazon Prime Seller, care iti aduce multe beneficii. Cel mai mare avantaj ca Prime Seller este ca ofertele tale sunt favorizate in timpul campaniei Prime Day – ziua in care toti clientii Prime au reduceri mari si transport gratuit la produsele achizitionate de pe Amazon. Volumele de vanzari de Prime Day, sunt mai mari decat vanzarile de Craciun. De obicei Prime Day are loc in iunie/iulie si nu pica niciodata pe aceeasi data si se anunta cu cateva saptamani inainte.
Daca alegi varianta FBM (fulfilled by Merchant), atunci cea mai importanta diferenta este ca tu te ocupi singur de depozitarea marfurilor, de colete si livrarea lor. Asta implica cheltuiala si mult timp! De aceea e recomandat sa devii FBA, 100%.
In documentul TOS – Terms of Service, lung de sute de pagini, se specifica urmatorul fapt: “produsul e al tau, dar listarea apartine Amazon.com.”. Asta transfera destul de multa putere in bratele Amazon.com, dupa cum vei vedea in randurile de mai jos.
5. Cum alegi pretul produsului? Ce trebuie luat in calcul?
Initial, analizezi variantele de produse. Inainte sa il alegi pe cel cu care vei demara afacerea, este absolut obligatoriu sa investighezi care ar fi marja bruta de profit, mai precis care este diferenta dintre pretul concurentei din Amazon si pretul de fabricare gasit de tine.
Formula de calcul extinsa este:
Cost de productie + cost de transport + FBA fees (costul pe care il platesti catre Amazon pentru toate serviciile primite de la Amazon) = maxim, maxim 65% din pretul total, de vanzare!
Asa, mai lasam loc de 15 – 20% din pret pentru buget de advertising, restul este profitul net. In functie de produsul ales, mai trebuie luate in calcul si taxele “speciale”, pe care le-am mentionat la punctul 2.
In jungla Amazon nu profitul mare este focusul principal, ci cresterea constanta a volumelor + o marja de profit stabila. Iar un profit de 20% este foarte sanatos, pentru aceasta crestere a afacerii!!!
Ascesta este un Campaign Manager Dashboard.
Asa arata un seller bun, cu statistici bune si ascendente, administrat de Alex.
6. Cum sa gasesti granita aceea fina intre a fi prevazator cu stocurile, dar, totusi, sa nu ajungi sa iti umpli casa/ biroul/depozitul Amazon cu produse care nu se vor vinde?
Exista doar doua variante legate de calculul initial de stoc! Daca il calculezi bine, atunci e super, nu ai nicio grija.
Insa, daca il calculezi eronat, pot exista doua directii – ori e prea putin, ori e prea mult!!! Logic pana aici, nu?
Daca stocul este insuficient si ramai fara produse, iti pierzi ranking-ul, pentru ca ceilalti vor vinde produse similare sau identice in locul tau. O zi, doua, nu e chiar asa tragic, dar daca dureaza mai mult de 1-2 saptamani, este aproape la fel de greu sa iti revii pe piata, ca si cand te-ai fi listat de la zero. Stiu, pare, e nebunie, dar asa e in jungla asta, guvernata de profit si volume.
Daca stocul este prea mare, ce ne facem acusica? Daca esti inregistrat ca FBM – Fulfilled by merchant, asta e, ramai cu el in garaj si cu banii blocati. Dar daca esti FBA – Fulfilled by Amazon, incepe comedia-tragedia, pentru ca peste sase luni de zile o sa primesti o factura de la Amazon de Long Term Storage Fees, care se calculeaza la m3, ocupati in depozitul lor, de produsele tale.
Modul in care iti calculezi stocul este, cu siguranta, trial and error. Nu ai de unde sa stii ce volume vei vinde in prima luna. Sfatul sincer e sa incepi cu MOQ (minimum order quantity) dat de fabrica si daca ramai fara stoc in prima sau a doua luna, efectul negativ nu e atat de mare. IMPORTANT e sa nu ramai fara stoc cand vinzi de ceva luni sau ani si vanzarile sunt foarte bune, pentru ca se resimte in vanzari, ca si cand ai fi inceput afacerea de la inceput. Poti scadea in ranking atat de mult incat competitorii vor profita de asta si e posibil sa nu iti mai recapeti locul in ranking, cateva luni bune.
Majoritatea fabricilor vor avea MOQ de 500-1000 unitati. Eu am inceput cu 1200 si am ramas fara stoc dupa 25 de zile. Recomand 1000 de unitati pentru inceput, ca sa poti avea posibilitatea sa faci promotii. Si mare atentie de Prime Day si de Craciun, de marit stocurile in avans.
DON’T RUN OUT OF STOCK.
7. Care sunt top 5 – 7 elemente cheie pe care e imperios necesar sa le luam in calcul atunci cand ne hotaram sa ne listam afacerea pe Amazon?
Sa ai capacitatea sa fii sincer cu tine insuti; sa renunti la o idee “buna” daca cifrele iti contrazic feeling-ul; sa ai timp de cercetare de piata, uneori poate dura doua – trei luni daca o faci singur; sa intelegi ordinea pasilor si importanta lor; sa intelegi ca analiza nu trebuie sa se opreasca niciodata si sa ii oferi timpul necesar; nu grabi procesul – acesta nu e un business care iti va inlocui salariul in primele 6-8 luni; sa faci cat mai mult outsourcing – nu ai cum sa le stii pe toate, si chiar daca le stii nu ai timp de ele.
Acesta este tot un Dashboard al unui seller profitabil, dar la un nivel mai mic.
8. Care sunt top 5 – 7 riscuri pe care merita sa ne focusam si sa avem un plan B pentru ele, dupa listarea produselor pe Amazon?
Advertisingul facut prost poate falimenta intreg business-ul; highjackerii sunt o realitatea si, in 95% din cazuri, Amazon nu le face nimic (punctul 13); Long Term Storage Fees sunt mari daca stocul nu are rulaj suficient si depaseste sase luni de nevanzare in depozitul Amazon; atacuri de timp 1* review de la competitie apar destul de des si au o eficienta fantastica; iar competitorii neloiali pot face lucruri mai rele de atat.
Tine cont de faptul ca, din toti sellerii de success de pe Amazon, 41 % sunt chinezi, din ei jumate au fabrici de productie. Cele mai mari riscuri apar la Hero Products (care vand 100+ unitati/zi). Dar, tu focuseaza-te sa vinzi o medie de 30 unitati/zi din 10 – 20+ produse diferite, nu-ti tine toate ouale in acelasi cos.
9. Ce buget ar fi bine sa avem inainte de a ne lansa in acest tip de afaceri? Se promoveaza ca rupi norii cu 5.000 – 10.000 Euro. E adevarat?
Cu cat investesti mai mult, cu atat iti permiti orice artificiu care te poate scapa de probleme.
Cu un buget de 5.000 Euro nu ai sanse sa rupi nimic, in cel mai fericit caz vei supravietui. Cu 15.000 – 25.000 Euro apar sanse de competitivitate, iar din ei, stocul trebuie sa coste maxim 10.000 Euro. Restul poate fi investit cu cap in strategii de lansare, de give-away si promotii, sa iti faci cont la aplicatii care te ajuta sa iti conduci business-ul, eventualii asistenti virtuali care te vor ajuta pe parcurs, outside traffic etc…
10. Care sunt cele mai cunoscute mituri despre imbogatirea rapida si usoara prin afacerile pe Amazon si care sunt adevarate si care nu?
5000 Euro investesti si nu mai ai nicio grija financiara vreodata – FALS.
E un business pe care-l poti face avand si alt job – ADEVARAT si FALS, in acelasi timp. Cu siguranta poti sa il incepi, avand si un job normal, dar depinde de cat timp si resurse poti sa ii aloci ulterior. Daca vei cere ajutorul unor specialisti, care vor face, poate, campanii pentru tine sau te vor ajuta cu vanzarile, atunci cred ca se poate. Altfel, nu stiu cand ai mai avea timp si de viata.
E un buisness pe care-l poti face repede – FALS. Iti trebuie macar o luna de research pe produsul pe care l-ai ales si multe alte luni de vanzari constante, pentru a avea un rank-ing cat mai bun.
Pot sa fac totul singur – TRUE, dar probabil, o parte o vei face prost. Din experienta mea, mai bine iti platesti un Amazon copywriter sa iti faca listarea si alegerea cuvintelor de cautare. Sau cateva ore de consultanta de la un specialist inainte sa incepi, poate fi o trambulina spre vanzari. E o investitie mica, dar care face o diferenta covarsitoare intre un vanzator profitabil si unul neprofitabil. Vanzatori sunt amandoi, insa profitul este cheia.
Dau drumul la produs si-l pun pe pilot automat – FALS.
11. Keywords. Keywords. Keywords. In jungla Amazoniana cuvintele cheie par sa fie la fel de vitale ca si apa potabila. Pot aduce succesul sau esecul afacerii, la fel de usor. La ce sa fim atenti, de ce sa nu repetam keywords in listare noastra, cum sa ii gasim pe cei potriviti, ce soft recomanzi in aceasta directie?
E o intrebare destul de complexa, dar, in linii mari, algoritmului nu-i place sa vada keywords-uri dublate si, uneori, alege sa nu il indexeze deloc, considerand ca e o greseala.
Spre exemplu, daca vinzi ochelari, atunci instinctiv vei dori sa adaugi cele mai eficiente cuvinte cheie de cautare, precum: men sunglasses, polarised sunglasses, fashion sunglasses. Dar aceasta alegere este gresita, corect ar fi “polarized fashion sunglasses for men“.
Keywords-urile se adauga atat in back-end (in spate, in algoritm, in campurile Search Terms si Subject Matter, pe baza carora se optimizeaza cautarea), cat si front-end (ce vede clientul – aici se indexeaza Title si Bullet Points). E un mit ca, daca adaugi acelasi keywords si in front-end si in back-end, atunci vei fi indexat mai bine pe acel cuvant cheie.
Alegerea titlului necesita putina tactica, care vine odata cu practica. Cand alegem keywords pentru o listare trebuie sa fim atenti la ceea ce foloseste competitia profitabila (atat front-end, cat si back-end) si la relevanta lor fata de produsul nostru. Softuri, pe care le poate folosi oricine, sunt Helium10 si Jungle Scout. Algoritmul le va indexa in urmatoarea ordine, asa ca e bine sa oferi atentia potrivita, in functie de relevanta: Title, Search Term, Bullets, Subject Matter.
Revenind la exemplul cu ochelarii, o varianta de keywords eficiente, care trebuie sa apara, printre alte cuvinte, sunt:
Title: Polarized UV400 Sports Sunglasses for Men Women Revo Lens for Driving
Search term: mirrored eyewear style glasses motorcycle lightweight durable frame protection antifog shades safety protective unisex tr90 wide fashionable sport gear sun …249caractere
Bullets (benefits):
- Lens type – benefits of polarized lenses etc..
- Frame material – the benefits of a flexible yet durable frame
- Product dimensions and the benefit of carefully choosing them in order to fit perfectly on anyone
- 30 day money back guarantee…
- Lifetime breakage warranty …
Subject matter: football baseball athletic fishing sailing visors style …249 caractere
12. Cate tipuri de comentarii exista pe Amazon, caci eu eram ferm convinsa ca exista doar un singur neam? Si cum influenteaza fiecare afacerea?
Avem doua tipuri de recenzii: Seller Feedback (despre serviciile oferite de vanzator) si Product Review (despre produsele listate). Amandoua folosesc un sistem de rating de pana la 5*.
Seller feedback este nota si feedback-ul pe care-l primeste seller-ul si are legatura, de obicei, cu cat de rapida a fost livrarea, cum a fost comunicarea cu vanzatorul, cat de repede s-a solutionat o problema si asa mai departe. Ratingul general apare in dreptul numelui tau ca seller. Deci e extrem de important sa fie mare. Min 4.8*. Daca Seller Feedback scade sub 3* atunci risti sa iti inchida Amazon contul automat, fara nicio notificare.
Daca vinzi deja peAamazon sau doar esti interesat de cat cantaresc comentariile negative fata de cele pozitive, uite un calculator online de ratings.
Product Review este comentariul cu privire la produs, daca ti-a placut sa nu, cum e calitatea etc. Acestea apar direct pe listare, unde se uita de obicei cumparatorii, iar acest rating este fie generator (daca e mare) sau ucigas (daca e mic) de vanzari. Acestea nu se sterg niciodata. Da, “they build or break a product“. De aceea e nevoie de mai multi bani sa incepi.
Din pacate, multi cumparatori nu fac diferenta intre cele doua si dau Product Review la Seller Feedback, ceea ce iti nenoroceste rating-ul, in ochii Amazonului. Daca se intampla totusi, daca review-urile sunt recente, se poate deschide un “proces” la Amazon si acel seller feedback este sters. Insa, invers, niciodata.
Intelege ca vei intra in competitie cu vanzatori care au sute/mii de review-uri si nu vei avea cum sa convertesti mai mult ca ei. Cel putin la inceput. De aceea, tot mentionez importanta pregatirii foarte bune sau de a avea ajutorul unui consultant, mai ales la inceput. Nu e imposibil, dar e greu. REVIEWS DE 1* NU DISPAR, INDIFERENT CAT DE ADEVARATE SUNT.
A fost un moment cand Amazon era plin de review-uri false si au avut o campanie de “deratizare”, in care au sters toate review-urile. Dar nu la toti o data. La unii acum, la altii peste o luna. A fost o perioada care a condus la falimentarea multor afaceri. In mod normal, nu ar mai trebui sa existe acest risc.
13. Cat de usor este ca dupa luni sau ani de munca, Amazon sa iti inchida contul? In ce conditii se poate declansa aceasta catastrofa business?
Amazon loveste si, abia dupa, intreaba!
Sunt o groaza de moduri in care contul tau poate sa fie inchis, pornind de la faptul ca nu ai platit factura. Se mai poate intampla atunci cand Amazon primeste reclamatii cu privire la calitatea produsului tau, exista un matric numit Order Deffect Rate – care trebuie sa fie sub 0,1% din numarul total de vanzari realizate. Daca acest procent creste, atunci Amazon te anunta ca este necesar sa lucrezi la el. Dar daca acest lucru nu se imbunatateste, atunci Amazon poate inchide listarea.
14. Cand mi-ai amintit de highjackeri, mi-am imaginat niste pirati, cu un carlig de fier in loc de mana, cu palarie a la Johnny Depp, care stau la panda si sunt gata oricand de atac? Cine si ce fac ei? Cum poti sa iti pierzi complet afacerea din cauza lor?
Amazon se defineste ca fiind un “open marketplace”, mai precis, ca oricine poate sa vinda orice (bineinteles, mai putin droguri, alcool, anumite alimente care sunt usor perisabile sau arme).
Revenim la exemplul nostru cu ochelari. Daca tu ai o pereche de ochelari pe care vrei sa ii vinzi pe Amazon, dar acelasi model deja exista pe site, atunci listarile nu se pot dubla si regula spune sa te lipesti cu produsul tau de listarea deja existenta pe Amazon. Asa a fost gandit business-ul initial. Asta inseamna ca, in cazul in care sunt mai multi retaileri, care vand aceeasi pereche de ochelari, sa aiba posibilitatea sa fie vazuti in acelasi loc si preturile sa poate fi comparate usor.
Asa arata listarile Highjackerilor pe un anumit produs.
Dar, cum pentru fiecare regula, exista persoane care cauta sa o incalce, la fel se intampla si aici. Iar, in momentul in care ai niste competitori “destepti, dar nu foarte loiali” care pot profita de asta, lucrurile se schimba.
Poti avea produsul tau, gandit de tine si cu numele tau pe el, un hijaker poate sa dea un click pe “I have one to sell” si, daca nu ai Trademark si Amazon Brand Registry, nu are nicio piedica sa faca asta. El se va lista ca are produs ca al tau, desi nu are. Se va lista cu un pret (mult) mai mic decat al tau, iar partea absolut de cacao ( in limbaj colorat), este ca daca primeste comenzi, ei vor trimit niste plicuri goale. Stiu, esti socat!!!! SOCAAAAT!!! WHAT THE FUCKING FUCK!!!!
Motivul principal pentru care fac asta: vanzari rapide. La pret mic, vand in scurt-scurt-scurt timp multe produse (facand high jacking pe mai multe produse in acelasi timp), incaseaza binisor si, pana se prinde Amazon de crocodilii astia, ei sunt deja pe plaja, in bikini, cu cateva zeci de mii de dolari in cont. Motivul secundar, rau intentionat, este ca bad review-urile care sunt generate de vanzarile lor, cu produse fake, raman pe listarea ta, cu produse adevarate.
Mai exista doua riscuri mari asupra afacerii tale din cauza highjackerilor. Daca ai mai multi hijakeri cu pret MUUUULT mai mic ca al tau, sistemul automat te poate inchide “pentru ca vinzi la un pret prea mare si pacalesti clientul”. Deseori un highjacker nu vine singur, ca si necazurile, de altfel. Spre exemplu, eu am avut 13 highjackeri, in acelasi timp, pe listarea mea. Iti poti pierde afacerea din cauza lor, pentru ca vanzarile pe care ei le fac se pot intoarce in bad reviews… care raman pe listarea produsului meu (review nu feedback) si asta incet-incet iti scade vanzarile.
Al doilea tip de highjackeri sunt cei care au intrat pe listarea ta, sunt cei ce se listeaza cu un pret mai mare. Motivul principal, pentru care ar face asta, este de a avea acces la rapoartele tale de business. Fac analiza buna pe business-ul tau si asa pot lua decizia daca creaza si el un produs similar sau nu.
15. Alex, dar de piratii acestia cum scapam? Ce “arme” eficiente ai gasit si implementat pana acum?
Procesul prin care poti scapa de un highjacker este destul de “indelungat”. Tu trebuie sa cumperi o unitate, sa filmezi/poze in timp ce il deschizi, sa deschizi “proces” la Amazon. Asta poate dura intre 7 – 10 zile, daca esti in Romania, 3-4 zile daca esti in State. Dupa sesizare, Amazon ia masuri impotriva “furaciosilor”.
Insa, cea mai eficienta metoda sa scapi de ei, precum si cea mai cost-effective, nu este, paradoxal, deschiderea unui “proces” la Amazon, ci sa ii cumperi toata marfa, care in general nu este prea multa (si oricum nu exista). Aici, alaturi de un consultant bun, poti sa intorci nenorocirea intr-o noua sursa de venit.
Procedura Amazon dureaza cel putin o saptamana, buying them out dureaza 1 min.
16. Cum poti, cel mai rapid, sa iti cresti vanzarile? Evident, cu un buget cat mai mic?
Facebook Ads este cea mai eficienta metoda de a creste un business online datorita libertatii de targetare. In plus, targetarea pe Facebook se face pe baza unor audiente bine alese si nu pe baza de keywords, ca in interiorul platformei Amazon. O audienta, un target corect ales din Facebook, impreuna cu o prezentare profesionista, poate sa genereze mult mai multe vanzari decat poate orice alt canal de promovare. Momentan. Pun mare focus pe Facebook deoarece ajuta mult, mai ales daca e folosit in paralel cu Amazon Sponsored Ads. Asa ca o paralela, Amazon Sponsored Ads este ca benzina pe care o pui in masina, te ajuta sa faci o calatorie foarte lunga. Adaugand si Facebook Ads… e ca si cum ai adauga inca un motor, la aceeasi masina.
Avantajele pe care le castigi lansand campanii de Facebook Ads:
– Nu esti pus langa alti 100 de vanzatori care au un produs similar, uneori mai multe reviews sau poate mai bune.
– Targetarea pe facebook poate sa aiba ca target “conversions” si sa se concentreze pe “engaged shoppers”.
– Toate conversiile externe scad BSR-ul, cresc rata de conversie si asta determina algoritmul sa te impinga mult mai in fata.